Peter Strasser był nieukończonym niemieckim lotniskowcem pod którego stępkę położono w 1938 r. – wodowanie nigdy nie nastąpiło.
Długość okrętu miała wynosić 262,5 m, szerokość 31,5 m, a wyporność pełna – 33.500 ton.
Prędkość maksymalna lotniskowca Peter Strasser oscylowałaby wokół 34-35 węzłów, a jego główne uzbrojenie miało stanowić 50 samolotów pokładowych, np. Me-109 T czy Ju-87 R.
Peter Strasser został zatwierdzony do budowy jako Flugzeugtrager B, wraz ze swym bliźniaczym okrętem Graf Zeppelin (tzw. Flugzeugtrager A) w 1934 roku.
Prace ruszyły jednak dopiero w 1938 roku w stoczni w Kilonii.
Okręt miał wejść do służby w czerwcu 1940 roku, ale prace przerwano nad nim już we wrześniu 1939 roku, a później został przeznaczony do złomowania, który to proces rozpoczęto w lutym 1940 r. i trwał cztery miesiące.
Nazwa „Peter Strasser” była nieoficjalna, ale tak zapewne nazywałby się zwodowany lotniskowiec.