RG-31 Nyala jest współczesnym, południowoafrykańskim kołowym transportem opancerzonym, produkowanym przede wszystkim na eksport.
Wóz, zależnie od operatora, jest napędzany różnymi silnikami wśród których można wymienić: Daimler-Benz OM 352A o mocy 123 KM, Cummins QSB o mocy 275 KM czy Iveco Hector F4AE0681D .
Uzbrojenie wozu stanowi najczęściej pojedynczy karabin maszynowy kal. 7,62 mm.
RG-31 Nyala jest produkowany przez firmę Land Systems OMC, która stanowi część koncernu BAE Systems. Pancerz pojazdu jest wykonany z płyt stalowych, które zapewniają ochronę przed ostrzałem z broni małokalibrowej oraz odłamkami artyleryjskimi.
Dół kadłuba został ukształtowany w kształt litery „V” co zdecydowanie zwiększa szanse przetrwania załogi w chwili detonacji miny lub tzw. fugasa. Desant liczy od 7 do 9 żołnierzy zależnie od wersji.
Żołnierze desantu mogą też prowadzić ostrzał z wnętrza wozu poprzez specjalne otwory po bokach kadłuba. RG-31 Nyala jest użytkowany nie tylko przez siły zbrojne RPA, ale także wielu operatów zagranicznych, m.in.: Hiszpanię, Indonezję, Kanadę, Kolumbię, Mali czy Stany Zjednoczone.
Pojazd był wykorzystywany w wieli konfliktach, m.in.: w operacji w Afganistanie czy w toku operacji w Iraku w 2003 roku.