Skoda PA-II Zelva (inne oznaczenie: OA vz.23) był czechosłowackim samochodem pancernym z okresu międzywojennego.
Pierwsze prototypy pojazdu powstały w 1923 roku, a produkcja seryjna trwała w latach 1924-1927 , kończąc się wytworzeniem zapewne 12 pojazdów.
Wóz był napędzany pojedynczym silnikiem Skoda o mocy 70 KM. Uzbrojenie stanowiły 4 karabiny maszynowe Maxim wz.08 kal. 7,92 mm.
Korzenie wozu Skoda PA-II sięgają 1923 roku, kiedy to firma Skoda opracowała pierwsze wersje tego pojazdu (oznaczenie: PA-I). Jednak dopiero po wprowadzeniu wielu poprawek armia czechosłowacka zaakceptowała nowy pojazd i zamówiła niewielką serię 12 pojazdów.
Po ich nabyciu i dogłębnym przetestowaniu wycofano się z dalszych zakupów, na rzecz innego samochodu pancernego – OA vz.27. Okazało się, że Skoda PA-II jest bardzo trudna w użytkowaniu, posiada skomplikowany i awaryjny system przeniesienia napędu, bardzo ciasny przedział dla załogi oraz zapewnienie słabą widoczność z wnętrza wozu.
Była również bardzo droga. Wozy Skoda PA-II nie zostały oficjalnie przyjęte na uzbrojenie armii czechosłowackiej, ale brały udział w licznych manewrach i defiladach. W 1927 roku, najpewniej trzy wozy przekazano austriackiej policji, a w 1937 pozostające w służbie pojazdy przekazano policji czechosłowackiej.