- REVELL 39604 KLEJ Z IGŁĄ 25g CONTACTA
- MODEL COLOR 169 BLACK 70950 (FS37038/RAL9005/RLM22)
- VALLEJO 28012 PRIMER BLACK SPRAY (podkład czarny) 400ml
- MIRAGE 100063 Zestaw Pędzli Standard [4 pędzle: 00; 0; 1; 2 / włosie syntetyczne]
- TAMIYA 87038 KLEJ EXTRA THIN 40ml
- VALLEJO 71199 AIRBRUSH CLEANER 200ml
- VALLEJO 28011 PRIMER GREY SPRAY (podkład szary) 400ml
- VALLEJO 28010 PRIMER WHITE SPRAY (podkład biały) 400ml
- PĘDZEL MIRAGE 100002 NATURAL nr 5/0 (włosie naturalne)
- MODEL COLOR 001 WHITE 70951 (FS37925/RAL9016/RLM21)
- MIRAGE 100001 Zestaw pipetek do farb (op. 5szt) + 1 GRATIS
- MIRAGE 100066 ZESTAW PILNIKÓW SANDING STICK SET [8 grades]
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
HOBBY BOSS 81805 1:18 ME262 A-1a Fighter
Opis
Messerschmitt Me-262A Schwalbe (niem. jaskółka) to niemiecki, dwusilnikowy, odrzutowy samolot myliwsko-bombowy o konstrukcji metalowej w układzie dolnopłata. Me-262 był pierwszym użytym bojowo samolotem odrzutowym w dziejach lotnictwa.
Pierwszy lot z silnikami tłokowymi miał miejsce w 1941 roku, a z silnikami turboodrzutowymi 18 lipca 1942. Pierwszy projekt płatowca, oznaczonego jako P.1065, został przedstawiony już w 1939 roku i-o dziwo-nie różnił się w zasadniczy sposób od wersji finalnej.
Bardzo szybko zdecydowano się zastosować skośne skrzydła i przetestować płatowiec w locie z silnikami tłokowymi (Jumo210) co w 1941 zakończyło się powodzeniem. W wyniku problemów z docelową jednostką napędową (silnik BMW003) pierwszy lot odrzutowy na Me-262 miał miejsce z silnikami Junkers Jumo004.
Co ciekawe, Me-262 był konstrukcyjnie gotowy do produkcji seryjnej już pod koniec 1942 roku. Jednak jego wejcie do linii mocno się opóźniło. Po pierwsze z powodu niedostatków materiałowych (zwłaszcza braków wolframu i chromu), co wymuszało zmiany technologiczne, po drugie z powodu awarii silników BMW003, po trzecie-z powodu oporu Hitlera, aby Me-262 był szybkim samolotem bombowym, a nie myśliwcem.
W wyniku wszystkich czynników samolot wszedł do linii dopiero w 1944 roku! Zważywszy na przygniatającą już wtedy przewagę Aliantów w powietrzu, braki paliw i wyszkolonych załóg Me-262 nie mógł w większy sposób wpłynąć na bieg wojny.
Niewątpliwie jednak technologicznie górował na samolotami przeciwnika, a stosunek strat wynosił 1:9 na korzyść Me-262. W sumie powstało ok.1400 maszyn, ale tylko ok.300 weszło do służby.
Powstało kilka wersji rozwojowych tego rewolucyjnego samolotu min: wersja bombowa (A-2a), rozpoznawcza (A-1a/U3 oraz A-4a), myliwska dzienna (A-1a) oraz myliwska nocna (B-1a/U1).
Dane techniczne (wersja Me-262A-1a):
długość: 10,6m,
rozpiętość skrzydeł: 12,6m,
wysokość: 3,5m,
prędkość maksymalna: 900km/h,
prędkość wznoszenia: 20m/s,
zasięg maksymalny: 1050km,
pułap maksymalny 11450m,
uzbrojenie: stałe- 4 działka MK108 kal.30mm,
podwieszane-24 rakiety R4M kal.55mm, do 1000kg bomb.
Dane techniczne
Skala/Scale | 1:18 |
Numer katalogowy/catalogue number | 81805 |
EAN | 6939319218056 |