- REVELL 39604 KLEJ Z IGŁĄ 25g CONTACTA
- MODEL COLOR 169 BLACK 70950 (FS37038/RAL9005/RLM22)
- VALLEJO 28012 PRIMER BLACK SPRAY (podkład czarny) 400ml
- MIRAGE 100063 Zestaw Pędzli Standard [4 pędzle: 00; 0; 1; 2 / włosie syntetyczne]
- TAMIYA 87038 KLEJ EXTRA THIN 40ml
- VALLEJO 71199 AIRBRUSH CLEANER 200ml
- VALLEJO 28011 PRIMER GREY SPRAY (podkład szary) 400ml
- PĘDZEL MIRAGE 100002 NATURAL nr 5/0 (włosie naturalne)
- VALLEJO 28010 PRIMER WHITE SPRAY (podkład biały) 400ml
- MODEL COLOR 001 WHITE 70951 (FS37925/RAL9016/RLM21)
- MIRAGE 100001 Zestaw pipetek do farb (op. 5szt) + 1 GRATIS
- MIRAGE 100066 ZESTAW PILNIKÓW SANDING STICK SET [8 grades]
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
AIM 35003 1:35 MV-750 Soviet motorcycle
Opis
PMZ-A-750 (pierwotne oznaczenie: NATI-A-750) to ciężki, radziecki motocykl z okresu międzywojennego oraz II wojny światowej.
Pierwsze prototypy tego motocyklu powstały na początku lat 30. XX wieku. Natomiast produkcja seryjna wystartowała w 1934 r. i trwała do 1938 albo 1939 roku.
Napęd zapewniał pojedynczy silnik 2-cylindrowy o mocy 14 KM i pojemności 746 cm3.
Masa własna motocykla wynosiła 210 kilogramów.
Motocykl PMZ-A-750 był pierwszym produkowany seryjnie ciężkim motocyklem w historii Związku Radzieckiego.
Za jego opracowanie odpowiadał natomiast Naukowy Instytut Auto-Traktorowy w Moskwie, w skrócie – NATI, natomiast produkcja była realizowana w Podolskich Zakładach Mechanicznych w mieście Podolsk.
Konstrukcyjnie PMZ-A-750 był wzorowany na motocyklach BMW oraz Harley-Davidson. Od modeli tej ostatniej marki czerpano przede wszystkim gdy idzie o konstrukcję silnika.
Warto dodać, że sumaryczna produkcja tego motocykla była niewielka i obejmowała ok. 4500 sztuk.
Motocykl PMZ-A-750 cechował się solidną konstrukcją, ale był wysoce zawodny. Spore problemy sprawiało zwłaszcza uruchomienie silnika.
Co ciekawe, produkcja motoru była realizowana zarówno na potrzeby Armii Czerwonej, jak i na rynek cywilny.